Reklamacje

Wymiana towaru oraz uszkodzenie przesyłki – strona informacyjna

Co zrobić, aby wymienić towar na inny ? Warunki wymiany towaru.

Jeśli kupiliście Państwo towar w naszym sklepie, a on z jakiś względów nie spełnia Państwa oczekiwań i chcielibyście go Państwo wymienić na inny – poniżej podajemy krok po kroku jak tego dokonać.

Warunki przyjęcia zwrotu:

  1. Czas od daty dostarczenia (Klientowi) towaru nie może być dłuższy niż 30 dni.
  2. Dostarczony towar nie może nosić śladów użytkowania.
  3. Należy do nas wysłać zdjęcia zwracanego towaru (5 zdjęć towaru zrobionego z każdej strony), aby udokumentować stan zwracanego towaru. Zdjęcia należy przesłać na adres: reklamacja@dolmatio.pl wraz ze zdjęciami należy do nas wysłać informację na jaki towar chcą Państwo wymienić ten towar.
  4. W przypadku akceptacji wymiany towaru, Sprzedawca wysyła Klientowi dokładny adres dostawy na jaki należy zwrócić wymieniany towar.
  5. Towar należy dostarczyć na wskazany adres we własnym zakresie i na swój koszt.
  6. Po otrzymaniu przesyłki zostaną Państwo o tym poinformowani telefonicznie lub mailowo.
  7. Wysyłka nowego towaru następuje tylko i wyłącznie po otrzymaniu zwrotu.
  8. Rozliczenia różnic cenowych pomiędzy zwracanym towarem a wymienianym:
    – jeśli wystąpi nadpłata zostanie ona zwrócona na konto kupującego, prosimy zatem o przesłanie dokładnych danych do zwrotu nadpłaty (imię i nazwisko lub firma, kod pocztowy + miejscowość, ulica, numer konta)
    – jeśli wystąpi niedopłata przed wysyłką wymienianego towaru należy dopłacić różnicę na podstawie faktury proforma przesłanej drogą elektroniczną; po zaksięgowaniu wpłaty następuje wysyłka towaru.

Co zrobić, gdy dostarczony produkt jest uszkodzony? Jakie podjąć działania?

Jeśli kupili Państwo towar i dotarł on do Państwa uszkodzony, poniżej przedstawiamy procedurę działania.

  1. Proszę pamiętać, że każdy kurier ma obowiązek poczekać, aż przesyłka zostanie rozpakowana, aby sprawdzić jej zawartość przy kurierze. Obowiązek kuriera wynika z regulaminu przewoźnika i zapisów prawa przewozowego. Jest to bardzo ważna czynność ponieważ, w przypadku stwierdzenia uszkodzenia towaru w transporcie, każdy przewoźnik wymaga dostarczenia spisanego protokołu reklamacyjnego potwierdzającego uszkodzenie towaru bądź braki ilościowe w przesyłce. Przyjęcie towaru bez żadnych uwag może skutkować decyzją odmowną przewoźnika uznania reklamacji dotyczącej uszkodzenia towaru.
  2. Rozumiemy to, że kurierzy bardzo się śpieszą (to obecnie normalna rzecz), ale proszę pamiętać, że kurier musi poczekać aż rozpakujesz i sprawdzisz towar! To jest jego obowiązek.
  3. Jeśli towar jest uszkodzony prosimy o spisanie z kurierem protokołu reklamacyjnego. Koniecznie wykonaj kilka zdjęć uszkodzonej przesyłki (4-5 różnorodnych zdjęć obrazujących uszkodzenie przesyłki) i wyślij na mail: reklamacja@dolmatio.pl Prosimy również o przesłanie zdjęcia spisanego protokołu reklamacyjnego.
  4. Jeśli dostarczony produkt jest niekompletny, prosimy o spisanie z kurierem protokołu reklamacyjnego i zapisanie w nim braków. Koniecznie wykonaj zdjęcia (4-5 różnorodnych zdjęć) oryginalnie zapakowanej przesyłki. Zdjęcia przesyłki i protokołu wyślij na mail reklamacja@dolmatio.pl

Co jeśli nie sprawdziłeś towaru przy kurierze a jest on uszkodzony?

  1. W tym przypadku należy jak najszybciej wykonać zdjęcia przesyłki i uszkodzenia i przesłać je na adres mailowy reklamacja@dolmatio.pl wraz z wyjaśnieniem dlaczego nie został spisany protokół reklamacyjny z kurierem (będzie nam to potrzebne). Prosimy  podanie okoliczności dostawy towaru. Jeśli z jakiś powodów nie mogłeś spisać protokołu reklamacyjnego prosimy o opisanie tej sytuacji. Jeśli od momentu dostawy towaru nie minęło 7 dni należy we własnym zakresie skontaktować się z przewoźnikiem, który dostarczał przesyłkę, aby wezwać kuriera do przyjazdu i spisania z nim protokołu reklamacyjnego. Należy pamiętać, że trzeba to zrobić we własnym zakresie. Gdzie szukać kontaktu do przewoźnika? List przewozowy zawiera nazwę firmy przewozowej. Aktualne numery są podane w Internecie – sugerujemy korzystanie z wyszukiwarki GOOGLE. Proszę pamiętać, że do kontaktu z przewoźnikiem będą Państwo wymagali numeru listu przewozowego celem identyfikacji danej dostawy. Po spisaniu takiego protokołu prosimy o przesłanie go na adres: reklamacja@dolmatio.pl wraz ze zdjęciami (4-5 różnorodnych zdjęć obrazujących uszkodzenie przesyłki).

Po otrzymaniu zgłoszenia od Państwa mamy ustawowo 14 dni na rozpatrzenie reklamacji. Zapewniamy jednak, że robimy wszystko, aby tego typu sprawy załatwiać dużo szybciej. O wszystkim na bieżąco informujemy drogą mailową.