Wymiana towaru oraz uszkodzenie przesyłki – strona informacyjna
Co zrobić, aby wymienić towar na inny ? Warunki wymiany towaru.
Jeśli kupiliście Państwo towar w naszym sklepie, a on z jakiś względów nie spełnia Państwa oczekiwań i chcielibyście go Państwo wymienić na inny – poniżej podajemy krok po kroku jak tego dokonać.
Warunki przyjęcia zwrotu:
- Czas od daty dostarczenia (Klientowi) towaru nie może być dłuższy niż 30 dni.
- Dostarczony towar nie może nosić śladów użytkowania.
- Należy do nas wysłać zdjęcia zwracanego towaru (5 zdjęć towaru zrobionego z każdej strony), aby udokumentować stan zwracanego towaru. Zdjęcia należy przesłać na adres: reklamacja@dolmatio.pl wraz ze zdjęciami należy do nas wysłać informację na jaki towar chcą Państwo wymienić ten towar.
- W przypadku akceptacji wymiany towaru, Sprzedawca wysyła Klientowi dokładny adres dostawy na jaki należy zwrócić wymieniany towar.
- Towar należy dostarczyć na wskazany adres we własnym zakresie i na swój koszt.
- Po otrzymaniu przesyłki zostaną Państwo o tym poinformowani telefonicznie lub mailowo.
- Wysyłka nowego towaru następuje tylko i wyłącznie po otrzymaniu zwrotu.
- Rozliczenia różnic cenowych pomiędzy zwracanym towarem a wymienianym:
– jeśli wystąpi nadpłata zostanie ona zwrócona na konto kupującego, prosimy zatem o przesłanie dokładnych danych do zwrotu nadpłaty (imię i nazwisko lub firma, kod pocztowy + miejscowość, ulica, numer konta)
– jeśli wystąpi niedopłata przed wysyłką wymienianego towaru należy dopłacić różnicę na podstawie faktury proforma przesłanej drogą elektroniczną; po zaksięgowaniu wpłaty następuje wysyłka towaru.
Co zrobić, gdy dostarczony produkt jest uszkodzony? Jakie podjąć działania?
Jeśli kupili Państwo towar i dotarł on do Państwa uszkodzony, poniżej przedstawiamy procedurę działania.
- Proszę pamiętać, że każdy kurier ma obowiązek poczekać, aż przesyłka zostanie rozpakowana, aby sprawdzić jej zawartość przy kurierze. Obowiązek kuriera wynika z regulaminu przewoźnika i zapisów prawa przewozowego. Jest to bardzo ważna czynność ponieważ, w przypadku stwierdzenia uszkodzenia towaru w transporcie, każdy przewoźnik wymaga dostarczenia spisanego protokołu reklamacyjnego potwierdzającego uszkodzenie towaru bądź braki ilościowe w przesyłce. Przyjęcie towaru bez żadnych uwag może skutkować decyzją odmowną przewoźnika uznania reklamacji dotyczącej uszkodzenia towaru.
- Rozumiemy to, że kurierzy bardzo się śpieszą (to obecnie normalna rzecz), ale proszę pamiętać, że kurier musi poczekać aż rozpakujesz i sprawdzisz towar! To jest jego obowiązek.
- Jeśli towar jest uszkodzony prosimy o spisanie z kurierem protokołu reklamacyjnego. Koniecznie wykonaj kilka zdjęć uszkodzonej przesyłki (4-5 różnorodnych zdjęć obrazujących uszkodzenie przesyłki) i wyślij na mail: reklamacja@dolmatio.pl Prosimy również o przesłanie zdjęcia spisanego protokołu reklamacyjnego.
- Jeśli dostarczony produkt jest niekompletny, prosimy o spisanie z kurierem protokołu reklamacyjnego i zapisanie w nim braków. Koniecznie wykonaj zdjęcia (4-5 różnorodnych zdjęć) oryginalnie zapakowanej przesyłki. Zdjęcia przesyłki i protokołu wyślij na mail reklamacja@dolmatio.pl
Co jeśli nie sprawdziłeś towaru przy kurierze a jest on uszkodzony?
- W tym przypadku należy jak najszybciej wykonać zdjęcia przesyłki i uszkodzenia i przesłać je na adres mailowy reklamacja@dolmatio.pl wraz z wyjaśnieniem dlaczego nie został spisany protokół reklamacyjny z kurierem (będzie nam to potrzebne). Prosimy podanie okoliczności dostawy towaru. Jeśli z jakiś powodów nie mogłeś spisać protokołu reklamacyjnego prosimy o opisanie tej sytuacji. Jeśli od momentu dostawy towaru nie minęło 7 dni należy we własnym zakresie skontaktować się z przewoźnikiem, który dostarczał przesyłkę, aby wezwać kuriera do przyjazdu i spisania z nim protokołu reklamacyjnego. Należy pamiętać, że trzeba to zrobić we własnym zakresie. Gdzie szukać kontaktu do przewoźnika? List przewozowy zawiera nazwę firmy przewozowej. Aktualne numery są podane w Internecie – sugerujemy korzystanie z wyszukiwarki GOOGLE. Proszę pamiętać, że do kontaktu z przewoźnikiem będą Państwo wymagali numeru listu przewozowego celem identyfikacji danej dostawy. Po spisaniu takiego protokołu prosimy o przesłanie go na adres: reklamacja@dolmatio.pl wraz ze zdjęciami (4-5 różnorodnych zdjęć obrazujących uszkodzenie przesyłki).
Po otrzymaniu zgłoszenia od Państwa mamy ustawowo 14 dni na rozpatrzenie reklamacji. Zapewniamy jednak, że robimy wszystko, aby tego typu sprawy załatwiać dużo szybciej. O wszystkim na bieżąco informujemy drogą mailową.